Rispapirruller med rigelige mængder grøntsager

Jeg burde nok eje en tallerken, der ikke er hvid, for rispapirrullerne ser slet ikke så lækre ud, som de egentlig er. Det er hurtig mad, hvis man kun skal ordne grøntsager til en.

Du skal bruge – eller kan bruge:

  • Rispapir – kan købes i asiatiske forretninger
  • Grøntsager. Jeg brugte 1/2 mango, 2 små gulerødder, en smule agurk og en lille rød snackpeber
  • Frisk mynte og koriander
  • Evt. lidt hakkede peanuts, så det ikke bliver alt for helse

Skær alle grøntsagerne i fine stave. Sådan ca. sådan her:

Dyppelse er godt til rispapirrullerne. Jeg plejer at lave en blanding af følgende:

  • Soja
  • Citronsaft
  • Chili (friskt eller chiliflager)
  • Finthakket ingefær

Bland hele molevitten i det størrelsesforhold, der passer dig bedst.

Det er virkelig en hygge-ret, hvis man sidder et par venner sammen og bare har al tid i verden.

Rispapiret skal udblødes i vand i 1 minuts tid. Brug et stort fad til formålet. Når de er blevet bløde, kan du tage et stykke rispapir og placere grøntsager, krydderurter og lidt peanuts i midten. Så skal kanterne bukkes ind, og rullen rulles. Nyd med soja-dippen.

Hvis man ikke gider det der vegetar-pjat, kan man også bruge marineret kylling (mariner det fx i samme blanding som til dippen), tigerrejer eller lidt svinekød. Grøntsagerne kan også varieres i det uendelige, men det er godt at huske på at have både noget blødt og noget hårdt at tygge på, så det bliver lidt forskelligt.

Relateret indhold

1 kommentar

  • Besvar
    Rispapirruller | Bærmonster
    19. februar 2016 at 14:32

    […] har skrevet om dem før. Rispapirrullerne. Men når fyldet nu ændrer sig lidt, og det er forfærdelig længe siden sidst, så gør et nyt […]

  • Skriv en kommentar