Mobil morgenmad eller morgenmad på farten

IMG_2304webSiden september har jeg fået et meget nært forhold til DSB. Nogle gange kærligt, andre gange absolut ikke. Jeg er nemlig begyndt at læse en kandidat et pænt stykke fra, hvor jeg bor. Derfor står jeg tidligt op 3-4 gange om ugen, og for at jeg ikke skal stå endnu tidligere op, er jeg begyndt at have morgenmad med i toget. Og frokost og snacks. Man kan virkelig få lavet sig en ordentlig madpakke så, som ovenstående billede viser et eksempel på.

Jeg er nok ikke den eneste, der har brug for at have morgenmad eller lignende med fra tid til anden, så hvis du har gode forslag til morgenmad på farten, må du meget gerne skrive det i kommentarfeltet.

IMG_2308web

Inspireret af Thomas Erex er jeg blevet stor fan af disse banan-cookies, der som udgangspunkt kun består af banan og havregryn, men kan spices op med lige, hvad du har lyst til.

Til en portion skal du bruge:

  • 1 moden banan
  • 1 1/4 dl havregryn
  • Efter lyst: Rosiner eller andet tørret frugt, nødder, kerner, frø, kanel eller andet

Mos bananen og bland med havregryn og hvad du ellers har lyst til at putte i. Put dem på en bageplade med bagepapir i 4 klatter. Bag dem 10-15 minutter ved 200 grader. Vupti, så har du morgenmad til farten.

Man kan godt bage til to tage i træk, men de smager altså bedst samme dag eller dagen efter. Disse cookies er også en super god snack til eftermiddagssulten.

IMG_2302web

Sådan kan en madpakke også se ud for mit vedkommende. Ja, jeg er glad for avokado. Og god, hjemmebrygget kaffe. Til gengæld spiser jeg altså ikke altid frugtstænger. Men jeg har stort set altid en pose blandede nødder i min taske, der gør, at jeg kan holde sulten fra døren sidst på dagen.

Her er det med overnightsoats lavet på plantemælk.

IMG_2303web

Til en portion skal du bruge:

  • 1 dl havregryn
  • 1 1/2 dl plantemælk (mandelmælk eller anden nøddemælk, rismælk eller havremælk)
  • 1 tsk chiafrø
  • Evt. lidt vaniljepulver (altså ren vanilje)
  • Topping: Hvad du lige lyster. For eksempel: Hampefrø, gojibær, morbær, frugt, bipollen eller noget helt andet.

Bland hele molevitten sammen i et glas og stil på køl til morgenen efter. Inden du smutter ud ad døren om morgenen hælder du topping efter hvad du lyster ovenpå og lukker glasset til igen. Husk en ske. 🙂

I næste indlæg får du en opskrift på sunde bananmuffins, der også er oplagte til morgenmad på farten.

Relateret indhold

1 kommentar

  • Besvar
    Morgenmadsmuffins | Bærmonster
    12. marts 2015 at 11:34

    […] Pendlerlivet mindst tre gange om ugen kalder på tog-venlig morgenmad. For ærlig talt kan jeg godt lide at sove bare en lille smule længere end til klokken 6.00. […]

  • Skriv en kommentar