Grøn bananis eller smoothie

IMG_1773webMin instagram er lidt grøn for tiden. Sådan kan det gå, når man (læs: jeg) kommer til at købe en masse spinat og går og fortaber sig i grønne planter.

Lige for tiden går hverdagen ret hurtigt her på matriklen. Jeg er gået i gang med pendlerlivet og uni-livet, da jeg er startet på en kandidatuddannelse et pænt stykke væk fra der, hvor jeg bor. Det er hårdt, men aller vigtigst er det spændende og lærerigt. Samtidig får jeg lov til hver dag at møde de fineste mennesker, som jeg er så heldig at gå på studie med.

En travl hverdag minder mig om, at det er ekstra vigtigt at sætte fokus på de små ting. At huske den smukke morgensol, diamantduggen i morgengræsset, vinden om ørerne på cykelstien og de skøre pendleranekdoter fra toget. At huske, hvor glad jeg er i låget efter en god yogatime, en samtale med en veninde, den gode morgenkaffe, de sjove forelæsere og svømmetur med studiegruppen.

Jeg minder mig om, at det er vigtigt at sige ja, men for at sige ja og samtidig gøre ja, så skal man også nogle gange sige nej og gøre nej. Og det er okay.

Tilbage til spinaten. Om denne opskrift er smoothie eller bananis handler om, hvor frosne bananerne er, resten er op til dig at bestemme.

Den smager ikke af spinat. Faktisk er jeg virkelig overrasket over, hvor meget grønt man kan fyre i sådan en gang bananis, uden at den smager mærkeligt. Hvis jeg havde børn, turde jeg godt servere sådan en fætter her for dem.

Til ovenstående portion brugte jeg:

  • 180 g frossen banan, tøet op i et par minutter, før man blender det
  • To håndfulde frisk spinat, skyllet
  • Lidt friskpresset citronsaft
  • 1 dl hjemmelavet cashewmælk, hvor nødderesterne var i

Blendes og nydes med det samme. Jeg toppede med lidt hjemmelavet müsli, bipollen og hampefrø. Både bipollen og hampefrø indeholder en masse gode ting, man kan vel nærmest kalde det vitaminpiller uden piller. De er fulde af gode fedtstoffer, vitaminer og mineraler.IMG_1771web

Relateret indhold

0 kommentarer

Skriv en kommentar